Política de Cookies

El sitio web de la Universidad de Cádiz utiliza cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición del tráfico, así como permitir el correcto funcionamiento en redes sociales, y de este modo poder mejorar su experiencia de navegación.

Si desea configurar las cookies, pulse el botón Personalizar Cookies. También puede acceder a la configuración de cookies en cualquier momento desde el enlace correspondiente en el pie de página.

Para obtener más información sobre las cookies puede consultar la Política de cookies del sitio web de la Universidad de Cádiz.

Personalización de Cookies

El sitio web de la Universidad de Cádiz utiliza cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición del tráfico, así como permitir el correcto funcionamiento en redes sociales, y de este modo poder mejorar su experiencia de navegación.

Para obtener más información sobre las cookies puede consultar la Política de cookies del sitio web de la Universidad de Cádiz. También puede acceder a la configuración de cookies en cualquier momento desde el enlace correspondiente en el pie de página.

A continuación podrá configurar las cookies del sitio web según su finalidad:

  • Análisis estadístico

    En este sitio se utilizan cookies de terceros (Google Analytics) que permiten cuantificar el número de usuarios de forma anónima (nunca se obtendrán datos personales que permitan identificar al usuario) y así poder analizar la utilización que hacen los usuarios del nuestro servicio, a fin de mejorar la experiencia de navegación y ofrecer nuestros contenidos de manera óptima.

  • Redes sociales

    En este sitio web se utilizan cookies de terceros que permiten el correcto funcionamiento de algunas redes sociales (principalmente Youtube y Twitter) sin utilizar ningún dato personal del usuario.

UniversidaddeCádiz
LLACI (Lenguas y Lingüística Aplicada en Contextos Internacionales) Research Seminars (LLACI-ReSe)

Gwenola Le Gall

Gwenola LE GALL

Professeure agrégée in English

Director of Pôle Langues

20 avenue Le Gorgeu

29200 BREST

France

gwenola.legall@univ-brest.fr

 

An English teacher at the University of Brest, France (Université de Bretagne Occidentale) since 1996, Gwenola Le Gall has been the head of Pôle Langues, a department in charge of coordinating Language Courses for the university for 3 years.

Trained in Brest, she passed a Research Master’s degree in Celtic Studies in ‘Ideology and Cultural Expression in the Work of Hugh McDiarmid’, with the highest honours, in 1995. She took the Agrégation, the selective exam organized in France to recruit teachers for the last 3 years of secondary school, which also allows teaching at University level.

She later passed a Master’s degree in French as a Foreign Language.

In her 27 years of experience both in France and in the United Kingdom, she has displayed a great team spirit and held several positions of leadership

  • managing a team of 10 English and French communication teachers for 4 years, or organizing internal and external communication for the Faculty of Science in Brest
  • coordinating French as a Foreign Language classes for the University of Kent in Britain and liaising with their Paris Campus 2014-2016

A creative and dedicated English teacher, she has always been a keen user of new technologies. She developed her first online course in 2007 for third-year science students and tutored it with a colleague for 5 years. She has since kept looking for the most efficient tools to address students and staff needs in language learning.

She and her team in the Faculty of Science have devised courses of English for Specific Purposes for all the scientific courses offered at UBO, ranging from Biology and Environmental science to Physics and Material science, from BSc to doctoral level.

She was trained in providing support in English as a Medium of Instruction by Oxford EMI Ltd in 2017 and has organized several courses at UBO, as part of the University’s internationalization objectives.

As head of Pôle Langues, she is in charge of recruiting temporary language teachers for all the schools of Brest University, coordinating language curricula for non-linguists as well as organizing language training for staff. 

She was a member of the first SEA EU’s Identity subcommittee and as such, participated in the creation of the Virtual Language Course platform, and co-organised the final Staff Week for the subcommittee in Brest in May 2022. She is now part of SEA EU’s Task 4.6 group on ‘Promoting multilingualism, fostering language competence in English and establishing a common SEA-EU Policy’.